In de zomer van 2025 deden we een proef met
greergergerg
Impactproject Mobiliteit
Aewfwefwefwefe
Msgergera.
OV-Privé
In de zomer van 2025 deden we een proef met OV-Prive. Zes weken lang mocht een geselecteerde groep ambtenaren hun zakelijke mobiliteitskaart gebruiken voor zowel werk als privé. Na de reis gaven zij met één klik in de app aan of de retretzertertrAO-onderhandelingsteam. Dit om te bespreken of OV-Privé inderdaad in de CAO kan worden ingebed.
het idee achter deze proef is: ttzerwdoor het openbaar vervoer altijd toegankelijk te maken, normaliseren we gebruik van het OV en verminderen we de persoonlijke afhankelijkheid van de auto. Bovendien dragen we bij aan een duurzamere en meer milieuvriendelijke manier van reizen en maken we het Rijk een aantrekkelijke werkgever.
greergergerg
Impactproject Mobiliteit
Deelmobiliteit
Begin 2026 start de proef met deelmobiliteit. Tijdens deze proef wordt de mobiliteitskaart en -app opengezet voor deelmobiliteit voor dienstreizen en woon-werkverkeer. Na de pilot meten we alle uitkomsten.
Deelmobiliteit (deelfiets,-scooter en -auto) biedt extra flexibiliteit en maakt met het OV moeilijk bereikbare locaties ook bereikbaar. Zo kan het handig zijn om voor het laatste deel van een reis vanaf een OV-station naar het bestemmingsadres een deelauto te nemen. Met het aanbieden van verschillende vormen van deelmobiliteit hopen we het gebruik van het OV te stimuleren. We gaan ervan uit dat we hiermee collega's enthousiasmeren om vaker de auto te laten staan, zodat we onze CO2-uitstoot verminderen. Hoe het toevoegen van deelmobiliteit voor zou kunnen werken voor een beter milieu, testen we dus in de pilot Deelmobiliteit.

Duurzame CAO
Pilot Mobiliteit
Met het project Mobiliteit (onderdeel van het pilotprogramma) willen we uitproberen hoe gezonde en duurzame keuzes op het werk makkelijker en aantrekkelijker worden.





